Narrow your search

Library

KU Leuven (886)

ULB (689)

UCLL (665)

VIVES (600)

Odisee (598)

Thomas More Kempen (593)

Thomas More Mechelen (578)

ULiège (560)

UGent (503)

LUCA School of Arts (475)

More...

Resource type

book (2386)

periodical (213)

article (77)

image (47)

object (43)

More...

Language

English (1463)

Dutch (787)

French (409)

German (51)

Spanish (43)

More...

Year
From To Submit

2003 (2842)

Listing 1 - 10 of 2842 << page
of 285
>>
Sort by

Book
De nouveaux défis pour la recherche en éducation
Author:
ISBN: 9264100334 Year: 2003 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce rapport traite plus particulièrement des deux examens de l'OCDE consacrés aux systèmes nationaux de R-D en éducation (Angleterre et Nouvelle-Zélande). Il révèle que les pays de l'OCDE prennent de plus en plus de mesures novatrices liées à la recherche afin d’améliorer la base de connaissances dans le domaine de l'éducation. D’importants changements dans le domaine des connaissances et de la culture s’imposent encore pour faire évoluer les pratiques et créer un processus permanent d'amélioration de la base de savoirs pour l'ensemble du système éducatif.

Keywords

Education


Book
Education at a Glance 2002 : OECD Indicators (Japanese version)
Author:
ISBN: 926409931X 9264099301 Year: 2003 Publisher: Tokyo : Paris : Akashi Shoten Co., Ltd. ; OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education


Book
Los Desafíos de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la Educación
Author:
ISBN: 9264103422 8436936892 Year: 2003 Publisher: Madrid : Ministry of Education, Culture and Sport, Spain,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education


Book
Psychologie de l'éducation : l'éducation est l'art de faire passer le conscient dans l'inconscient
Author:
ISBN: 1554414024 Year: 2003 Publisher: Chicoutimi : J.-M. Tremblay,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education


Book
Le système éducatif
Author:
ISBN: 2707142255 9782707142252 Year: 2003 Volume: 131 Publisher: Paris : La Découverte,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education


Article
L'environnement et l'organisation des bibliothèques : Opportunités ou contraintes ?
Author:
Year: 2003 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'article suivant s'inspire d'une communication de Sarah E. Thomas, bibliothécaire à L'université Cornell, aux États-Unis. Dans cette version abrégée, L'auteur commence par montrer comment les bibliothèques prospèrent dans une époque marquée par le changement. Elle y explore ensuite le stockage des publications et la façon dont les bibliothèques donnent plus de place aux services et aux activités. L'article traite des rôles et des partenaires nouveaux des bibliothèques et enfin, des contraintes spatiales.

Keywords

Education


Article
Designs for Learning in the Knowledge Age
Author:
Year: 2003 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This overview of designs for learning in the Knowledge Age briefly explores the relationship between learning and the built environment, and the role of teachers in designing educational spaces; it calls for a collaborative campaign and suggests future action.

Keywords

Education


Article
Designing Tomorrow's School
Authors: --- --- ---
Year: 2003 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A seminar entitled "Designing Tomorrow's School" was organised by the OECD Decentralised Programme on Educational Building (PEB), the Irish Ministry of Education and Science and the National University of Ireland (NUI), Galway, and was held in Galway, Ireland, in September 2002. Certain presentations made at the seminar are summarised here. Nicolas Chung of France's Ministry for National Education spoke on "Developing digital work areas for education". Giorgio Ponti of Cisem (the Research Institute of the Province of Milan and Italian Provinces Union) presented "The school of the future: an Italian perspective". Naoto Fukabori from Japan's Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) addressed "The trend in measures for school facilities in Japan". Jaime de la Garza of Mexico's Administrative Committee for the Federal Programme of School Construction (CAPFCE) spoke on "Multifunctional classroom facility: a challenge for tomorrow's education".

Keywords

Education


Article
Des briques, des clics et de l'argent
Author:
Year: 2003 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

« Des briques, des clics et de l’argent », tel est le titre d’un séminaire organisé par le PEB afin d’examiner les rapports entre environnement éducatif bâti et technologies de l’information (matériels et logiciels), ainsi que leurs conséquences en matière de coûts. La réunion a cherché à voir si l’on devait continuer à considérer les bâtiments à usage éducatif et les TIC comme deux entités distinctes, en concurrence pour les mêmes crédits, ou bien s’il ne fallait pas plutôt les considérer globalement comme une des composantes des infrastructures éducatives. Le séminaire international qui s’est tenu à Brisbane, en Australie, en mars 2003, s’est intéressé essentiellement aux constructions destinées à la formation professionnelle et à l’enseignement supérieur. Le séminaire a présenté les avantages d’une stratégie intégrée de planification des investissements prenant en compte les cycles prévus de durée de vie et les avancées des TIC telles que : l’instruction en ligne ; les modalités de la production du savoir et l’instruction flexible ; les politiques publiques et leurs implications pour les planificateurs ; les conséquences pour les décideurs.

Keywords

Education


Article
Clicks, Bricks and Spondulicks
Author:
Year: 2003 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

“Clicks, Bricks and Spondulicks” is the title of a seminar organised by PEB to examine the relationship between the built learning environment and information and communications technology (ICT), as well as cost implications. The meeting sought to determine whether educational buildings and ICT should continue to be seen as separate entities competing for the same funds, or whether they should be treated as one holistic component of educational infrastructure. The international seminar, held in Brisbane, Australia, in March 2003, concentrated primarily on vocational training and higher educational buildings. The seminar presented benefits of integrated capital planning strategies, taking into account life cycle expectancies and ICT advances such as online delivery; modes of knowledge production and flexible delivery; government policies and implications for planners; and implications for policy-makers.

Keywords

Education

Listing 1 - 10 of 2842 << page
of 285
>>
Sort by